زمان جاری : شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 6:56 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

EB0F07
تعداد بازدید 1654
نویسنده پیام
m_vkh
آنلاین

ارسال‌ها : 18
عضویت: 19 /11 /1392
تشکرها : 2
تشکر شده : 2
گلچینی از چند بیت شعر زیبا
شمع بزم محفل شاهان شدن سودی ندارد

ای خوشا شمعی که روشن می کند ویرانه ای را


***

بر غنچه ها نوشتند : لطفا گلی نچینید

اما چه سود طوفان خواندن نمی تواند

***

نامه را گر می بری قاصد زبانی هم بگو

نامه را آهسته بگشا دل در آن پیچیده است

***

گر نمک باعث شوری است یا رب

زچه روی یارم نمک بسیار دارد و شیرین است

***

خیال انگیز و جان پرور چو بوی گل سراپایی

نداری غیر از این عیبی که می دانی که زیبایی

***

در این درگه که گه گه که که که که شود ناگه

مشو غره به امروزت که از فردا نه ای آگه

***

گر نشان بندگی جنبندگی است

خار در صحرا سراسر زندگی است

***

چو آهنگ رفتن کند جان پاک

چه بر تخت مردن چه بر روی خاک

***

عاقبت گرگ زاده گرگ شود

گر چه با آدمی بزرگ شود

***

با خیال تو به سر بردن گر هست گناه

باخبر باش من غرق گناهم هرشب

***

دوستی قطره اشکی است که در معبد عشق

هرکجایش بچکد مهر و وفایی روید

***

تو مپندار من یاد تو را خواهم برد

من بدون تو به یک پلک زدن خواهم مرد

***

هرکس به تمنایی رفته به صحرایی

ما را که تو منظوری خاطر نرود جایی

***

خدایا قسم به هشت و چارت

زما بگذر شتر دیدی ندیدی

***

شیشه نزدیک تر از سنگ ندارد خویشی

هر شکستی که به هر کس برسد از خویش است

***

بحث با ناقص خیالان شیوه ی استاد نیست

علم افلاطون حریف جهل مادرزاد نیست

***

آینه ام و میل به تکثیر ندارم

جز نقش تو گنجایش تصویر ندارم

***

هرکه نامخت از گذشت روزگار

نیز ناموزد ز هیچ آموزگار

***

بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود

پسته ی بی مغز چون لب واکند رسوا شود

***

دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست

جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است

***

شاعران گویند شعر شور عاشقی است

اندر آن عشق همچو نوش آدمی است


***


و اما چند شعر دیگر...



دوست دارم که کست دوست ندارد جز من

حیف باشد تو که در خاطر اغیار آیی

چند بار آخرت ای دل به نصیحت گفتم

دیده بر دور نیاید که به گفتار آیی

***

زدم فریاد خدایا این چه رسمیست ؟

عاشقان را جدا کردن هنر نیست

عاشقان قلب هم هستند خدایا

بدون قلب چگونه می توان زیست

***

بگفتا من گلی ناچیز بودم

ولیکن مدتی با گل نشستم

کمال همنشین در من اثر کرد

ورنه من همان خاکم که هستم




امضا کاربر
زنــــدگـــی تـــاس خـــوب آوردن نــیــســت!

بـــا تــــــاس بـــد، خــــوب زنــــدگـــی کــردن است!
یکشنبه 20 بهمن 1392 - 14:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها

oma
آنلاین

آفلاین


[avatar_answeroma]
[rankingoma]
ارسال‌ها : [Count_Alloma]
عضویت: [registerdateoma]
محل زندگی: [cityoma]
سن: [age_answeroma]
شناسه یاهو: [yahoooma]
تعداد اخطار: [warningoma]
تشکرها : [thanksoma]
تشکر شده : [thanksoma]
پاسخ : 1 RE گلچینی از چند بیت شعر زیبا
برای مسابقه مشاعره عالیه ممنون ..تصویر: /weblog/file/forum/smiles/4.gif


امضا کاربر
[emzaoma]
یکشنبه 20 بهمن 1392 - 15:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
m_vkh
آفلاین



ارسال‌ها : 18
عضویت: 19 /11 /1392
تشکرها : 2
تشکر شده : 2
پاسخ : 2 RE گلچینی از چند بیت شعر زیبا
خواهش میکنم.


امضا کاربر
زنــــدگـــی تـــاس خـــوب آوردن نــیــســت!

بـــا تــــــاس بـــد، خــــوب زنــــدگـــی کــردن است!
یکشنبه 20 بهمن 1392 - 15:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :