زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 9:43 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

EB0F07
تعداد بازدید 6
نویسنده پیام
mjb
آنلاین

ارسال‌ها : 7
عضویت: 23 /11 /1392
تشکرها : 1
تشکر شده : 1
بررسی مزایا و معایب ویندوز ۸
در ابتدا به بررسی برخی از تغییرات نسبتا خوبی که در ویندوز ۸ صورت گرفته است می پردازیم:
۱- خداحافظی با Aero
ظاهر ویندوز ۸ شسته و رفته تر شده است، بدین معنی که در این سیستم عامل استفاده از Aero که از زمان ویندوز ویستا ارائه شده بود کنار گذاشته شده، کناره های پنجره ها نیز احتمالا برای سازگاری بیشتر در هنگام استفاده در تبلت از حالت نرم و خمیده به حالت تیز و شکسته تغییر یافته اند.
۲- منوی Boot پیشرفته
در ویندوز ۸ تغییراتی در قسمت Boot انجام گرفته است که علاوه بر افزایش سرعت بالا آمدن سیستم عامل، وجود گزینه هایی به منظور تنظیمات پیشرفته در فرآیند راه اندازی سیستم عامل نیز مشاهده می شود.
۳- امکان کنترل بیشتر توسط والدین
مایکروسافت با ارائه نسخه جدیدی از ابزار Family Safety به والدین این امکان را می دهد که برای کودکان خود حساب های کاربری جداگانه ای را در ویندوز تعریف نمایند تا بتوانند به کنترل دسترسی کودکان به نرم افزارها، مرور اینترنت و مشاهده سایت ها و فعالیت ها مشابه بپردازند. همینطور امکان مشاهده جزئیات فعالیت های انجام شده توسط کودکان در اینترنت برای والدین آن ها میسر می باشد.
۴- بررسی هارد دیسک پیشرفته
بررسی هارد دیسک در ویندوز ۸ پیشرفت چشمگیری داشته و در این نسخه بررسی ها در چند قسمت شامل: Detect Corruption، Online Self-Healing، Online Verification، Online Verification & Logging و Precise and Rapid Correction انجام می پذیرد.
۵- پشتیبانی از حسگرهای حرکتی
ویندوز ۸ به پشتیبانی از گروهی از حسگرهای حرکتی می پردازد که در سایر سخت افزارها استفاده می شوند که از جمله آن ها می توان به شتاب سنج ها، سنسورهای نور محیط، ژیروسکوپ ها و مگنومترها اشاره کرد.
تصویر: http://www.techblog.ir/wp-content/uploads/2012/06/windows_8_change_everthing.jpg
حالا به برخی تغییرات نسبتا بدی که در ویندوز ۸ صورت گرفته است می پردازیم:
۱- بروزرسانی برای کاربران ویندوز ۷ مجانی نیست
بعد از ارائه ویندوز ۷ امکانی توسط فروشندگان لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی برای دارندگان ویندوز ویستا فراهم شده بود تا بتوانند به صورت رایگان سیستم عامل خود را به ویندوز ۷ ارتقا دهند، منتهی این امر در مورد ویندوز ۸ صدق نمی کند که البته با در نظر گرفتن حضور ضعیف ویندوز ویستا، تا حدودی می توان دلیل آن را حدس زد.
۲- ویندوز RT به خوبی از فایرفاکس و کروم پشتیبانی نمی کند
ویندوز RT نسخه ای از ویندوز ۸ می باشد که برای سخت افزارهای مجهز به پردازنده های ARM ارائه می شود و در آن تنها به مرورگر اینترنت اکسپلورر اجازه داده شده است که در حالت کلاسیک ویندوز (حالتی که در آن از رابط کاربری Metro استفاده نمی شود) به مرور اینترنت بپردازد.
۳- Media Center دیگر رایگان نیست
بر خلاف ویندوز ۷ که به صورت پیش فرض دارای نرم افزار Media Center بود در ویندوز ۸ باید برای داشتن آن هزینه جداگانه ای بپردازید.
۴- در Media Center نمی توانید به مشاهده DVD بپردازید
در سیستم عامل ویندوز ۸ نمی توانید به مشاهده DVD در Media Center پردازید.
۵- ویندوز قابل حمل تنها در نسخه های Enterprise وجود دارد
Windows To Go که به شما امکان انتقال سیستم عامل بر روی سخت افزارهایی مانند Flash به منظور اجرای آن در سیستم ها دیگر را می دهد تنها در نسخه Enterprise ویندوز ۸ قابل استفاده است.


امضا کاربر

سه شنبه 29 بهمن 1392 - 12:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :